Almanya'nın 2. Dünya Savaşı'nda piyade desteği için başarıyla kullandığı radyo iletişim araçlarından biri olan Sd.Kfz.232 (FU) (8-RAD) aracını 1/72 ölçekte bizler sunan Roden firması küçük ölçekli askeri kara araçları konusunda ne kadar iddialı olduğunu sanki bizlere göstermek istercesine bir kit üretip piyasaya sürmüş.
Bu kiti görme ve inceleme, daha önemlisi yapma fırsatını bana (bize) sağlayan Serhan Oflas'a teşekkürlerimi(zi) sunarak incelemeye başlıyorum.
Kiti elinize aldığınızda güzel ve çekici bir kutuyla karşılaşıyorsunuz. Kutuyu açtığınızda içinden beş parça ağaç, bir set çıkatma, bir de montaj ve boyama kılavuzu çıkıyor.
Sekiz sayfalık montaj ve boyama kılavuzunda aracın tarihçesi, ağaçların şemaları, iyi anlaşılır bir montaj kılavuzu, üç ayrı boyama seçeneği bulunan bir boyama şeması bulunuyor. Boyama şemalarında içerilen seçenekler şunlar: Fallschirm-Panzer Division "Hermann Goering", Italy, 1944 (çöl sarısı); 5. "Wiking" SS Panzer Division, Eastern Front, Spring 1943 (çöl sarısı); "Hermann Goering" Motorized Brigade, Rumania, 1941 (Gri). Renk seçenekleri Humbrol markasına göre verildiği için boya bulmakta herhangi bir sıkıntı olmaz.
Çıkartmalar son derece ince, henüz kullanmadığım için bilmiyorum ama gayet sağlam görünüyorlar. Sadece siyah ve beyaz olmasından yararlanarak baskıdaki olası kayma hatalarını önlemek amacıyla siyahlar ve beyazlar ayrı ayrı çıkartmalar olarak sunulmuş; yani eğer siyah-beyaz bir haç varsa önce beyaz haç, üzerine ayrı çıkartma olarak siyah haç yapışıyor. Haçta hata olursa bu artık modeli üretenin değil yapanın hatası olmuş oluyor :)
Huyum böyle, kutuyu açınca parçalara en son bakarım... Baktığımda şu cümleyi söylüyorsam sonrasında kötü sürprizlerle çok seyrek karşılaşırım: "Oh be, iyi ki almışım"... Bu kitte işte bu cümle geçti aklımdan. Sert ve kaliteli plastikten üretilmiş olan parçaların dokulu yüzeyleri kit için çok büyük bir artı. Ayrıca gerektiği yerde içe, gerektiği yerde dışa detay kullanılmış olması modelci insanının yüzünü güldürüyor. Parçalara enjeksiyon noktaları çok stratejik yerleştirildiği için bitmiş modelde enjeksiyon izi görmek neredeyse olanaksız olacak. Kalıp izi sıfır ve kalıpların aralık izleri (flash) son derece az ve incecik; tek bıçak sürtüşüyle anında yok oluyor. Kalıplamayla ilgili tek sorun, nadiren de olsa parça-ağaç birleşme yerlerinin iyi seçilmemiş oluşu; detaylara zarar vermemek için biraz çabalamak gerekebiliyor, ama çok da sorun edilecek kadar büyük birşey değil, sadece az dikkatli davranmak gerekli. Bence bir sorun da kazma-küreklerin bazılarının (evet, hepsinin değil) gövdeyle tek kalıptan çıkmış olması. Kişisel beğenidir, başkaları başka türlü sevebilirler...
Aslında bu sadece "in box review" olacaktı ama son anda birkaç parçayı örnek olarak birleştirip "en azından genel uyum sorunlarına şöyle bir bakmakta zarar olmaz" dedim ve dört ana parçayıo birleştirmeye karar verdim. Parçalar çok rahat birleşiyor, aralık kalmıyor ya da kalan aralığı düzeltmek için zorlu bir macun işçiliği gerekmiyor. Bunun için bantlayarak sıkıştırmak gerekli tabii ama hangi modelde gerekli değil ki zaten... Bu denemeden ortaya çıkan sonuç kitte parka birleşim sorununun hemen hemen hiç olmayışı. Sadece belki modelin altında biraz macunculuk gerekecek.
Son olarak bu kiti almak isteyenler gözleri kapalı alabilirler diyerek bitireyim. Gerçekten yaparken keyif vereceğine inandığım bir model. Arz ederim. :)
Çağın Başaran
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder