Yıllardan 1941, İkinci Dünya Savaşı devam etmekte. Birinci Dünya Savaşı�nda piyade olarak savaşmış, ardından uçmaya başlamış bir adam, Hitler�in sağ kolu Rudolf Hess, barış görüşmeleri yapmak hayaliyle tek başına İngiltere�ye gitmeye karar verir. Uçağına atlar, gözünü karartıp paraşütüne sığınıp atladığında, İskoç göklerine bıraktığı; bir BF 110�dur.
1937 yılında Alman Hava Kuvvetleri�nde hizmete giren BF 110, İkinci Dünya Savaşı boyunca serviste kalmış ve 1945 yılında emekli edilmiştir. Hayatına ağır avcı olarak başlamış bu çift motorlu, sonraları av/bombardıman ve nihayet gece avcısı olarak kabul görmüş ve en çok bu son görevinde etkili olmuştur.
BF 110C, serinin gerçek anlamda savaş görmüş, Polonya ve Fransa�da zaferi tatmış ilk versiyonudur. Danimarka�da konuşlu 25 uçağı imha etmesi ve son anda havalanmayı başaran bir keşif uçağını da indirmesiyle kendini kanıtlayınca, bu uçağın iş yapacağına inanan Hans�lar, menzili arttırmak için çalışmalara başlamışlar ve harici yakıt tankları eklenince BF 110D�yi üretmeye başlamışlar. Kuzey Denizi keşif uçuşlarında, soğuk havanın etkisiyle patlayan harici yakıt tankları, problem anlaşılıp da yeni üretimlerde gerekli değişiklikler yapılana dek kayıplara neden olmuş.
İngiltere Savaşı�nda, manevra kabiliyetinin Hurricane�lere karşı yetersiz kalışından ve kayıplardan sonra, çoğunlukla Rusya ve Akdeniz cephesine kaydırılmış, bu yetersizlikleri gidermek üzere tasarlanan BF 210 ve BF 410�un başarısız olmasının ardından, gece avcısı olarak Alman göklerinin savunmasında kullanılmıştır.
Ucuz ürün gamıyla bilinen Airfix�in, �ucuz� kitlerinden biri 1/72�lik BF 110. 44 parçadan oluşan kitle �C� ve harici yakıt tanklarını dahil ederek �D� versiyonlarını yapabilirsiniz.
2006 kalıp olduğu iddia edilen(kalıp tarihi üzerine döküm yapılarak tekrar basılmış) kit, kaliteli plastikten imal edilmiş. Kuyruktaki ve kanopideki önemsiz(?!) kalıp itme izi dışında başka bir kusuru yok, demek isterdim! Montaj aşamasına geçince, parçalar arasındaki uyumsuzluk, birleşme yerlerinde kimi yerde 2mm.yi bulan fark bir de modelin dışa detay olması eklenince kabusa dönüyor. Tesviye esnasında detaylara zarar vermemek imkansız gibi görünüyor. Tüm gövdeyi zımparalayıp dünyanın detayını içe çevirmek de pek akıl karı durmuyor.
1/72 ölçekte olmasına karşın 172mm. uzunluk ve 226mm. kanat açıklığına sahip modelin en büyük eksikliği, kocaman bir kanopiyle olduğu gibi gözler önünde olan kokpitin �sıfır� detay içeriyor olması. Elleri karnında bağlı, namaza durmuş görünümünde iki Hans�ı ve sopadan hallice makineli tüfeği saymazsak, �haciz memuru� henüz çıkmış kokpitten.
Kitin belki tek iyi yanı olan 2006 basım, �taze� ıslak çıkartmaları, iki farklı seti içeriyor. Bunlarla Akdeniz�de görev yapmış 3U-KS�yi modelleyebileceğiniz gibi, daha dramatik bir hikayesi olan, keşif birliği Aufklarungsgruppe14�te görevliyken Hurricane�ler tarafından vurulup İngilizler�ce esir alınan 5F-CM�yi de yapabilirsiniz.
Onca hikayeye konu olmuş ve İkinci Dünya Savaşı�nda hatırı sayılır bir yer edinmiş bu uçak, daha kaliteli bir modeli hak ediyor bence.
Minimum zımpara ve macun, maksimum tarih ve keyif�
Keyifli çalışmalar�
Serdar ARBAŞ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder