Hantal görüntüsü ve koca gövdesiyle kimi zaman �uçan tuğla� olarak anılan P-47, 2nci Dünya Savaşı döneminde üretilmiş en büyük ve en ağır tek motorlu uçaktı.
Dayanıklılıkta üzerine yoktu; savaş esnasında, vurulduğu ve yara aldığı halde sağ salim üssüne dönen P-47 hikayeleri oldukça fazladır. Hemen bir örnek verelim: Adamımız Teğmen Chetwood, işgal altındaki Fransa�da bir trene dalışını yapar, yüzünde kocaman bir sırıtışla tekrar yükselmeye başladığında sağ kanadını etraftaki çelik direklerden birine takar. Kanat, bir metreden fazla bir bölümünü kaybeder ancak Teğmen, İngiltere�deki üssüne dönmeyi başarır.
Uçağın ünü herkesçe malum, daha fazla laf salatası yapmadan, sözü Wikipedia ya bırakıp, Revell�ın düşük fiyatlı bu kiti hakkındaki izlenimlerime geçeyim.
Biri şeffaf beş çerçevede toplam 53 parçadan oluşan kit, parlak gri plastiğe basılmış.
Bu ölçekte yüzünüzü güldürecek denli çok ve iyi işlenmiş detaya sahip, ideal incelikteki plastiğin tek sorunu, bir kısmında kalıp izi olması. Çapaksa, yok denecek kadar az.
Revell�ın daha önce yaptığı kötü şakaları hatırlayıp hemen parçaların üzerinde basılı kalıp tarihini arıyorum ve; 1999. Kutu üzerindeki tarih: 2002. 1988 kalıp ve 2003 yeniden üretim Revell kitlerine rastlamış biri olarak kendimi şanslı sayıyorum bu kez ve incelemelere bakmadan maket almamaya kim bilir kaçıncı kez karar veriyorum.
Münasebetsiz hiçbir yerde kalıp itme izi yok, dahası macunu sadece yedek yakıt tankının üzerindeki tek kalıp itme izi için kullanacaksınız; çünkü, ne kanat ne de kuyruk birleşimlerinde macun kullanmayı gerektirecek kadar boşluk kalmıyor; parçalar arası uyum harika.
Ölçeğine göre oldukça detaylı bir kokpite, güzel bir gösterge paneli ve kemerleri üzerine enjekte pilot koltuğuna sahip.Bu kadar detayın üstüne yine aynı markanın 1/72 ölçekteki FW-190�ındaki gibi bir trajediyle karşılaşmıyorsunuz, kanopi iki parça olarak verilmiş ve açık olarak yapılabiliyor.
Montaj sıralamasındaki tek problem, gövdeyi kapatmadan önce monte etmeniz gereken antendir sanırım. Bu aşamadan sonra onlarca kez evrilip çevrilecek bir modelde, o incelikte bir antenin yerinde kalma ihtimalini de takdirinize bırakıyorum. Bunun dışında oldukça anlaşılır ve ayrıntılı bir montaj planı var.
1999 kalıplı ve 2002 basımlı taze ve bir filo Thunderbolt�un alayına yetecek kadar çok detay içeren ıslak çıkartmalar oldukça başarılı. Çıkartmalarla Yüzbaşı Milt Thompson�un 1945�te Fransa�da uçtuğu �Balls out� nose art�lı �uçan tuğla�sını yapabileceğiniz gibi, Fransız Hava Kuvvetleri�ne ait, 32 gövde numaralı �leylek�i de yapabilirsiniz.
Ucuz, detaylı, montajı problemsiz, yeni bir ürün var karşınızda. Bir dönem Türk Hava Kuvvet�lerinde de uçmuş bu meşhur uçağı modellemek isterseniz, fiyatından fazlasını veren bu modeli kesinlikle tavsiye ederim.
İyi modeller�
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder