Revell, eski saç baş yolduran modellerinin piyasa payı düştüğü için midir nedir, ciddi bir toparlanma sürecine girdi. Toparlanma sürecinde bazen hayalkırıklığına uğratsa da, birçok modelinde şapka ısırtmak yerine parmak ısırtıyor. Bu incelemede de o modellerden birini, ara sıra parmağımızı ısırmakta tereddüt etsek de, şapkamızı şöyle bir elimize almaya niyet etsek de, inceleyeceğiz.
Böylesine minik bir kutu her ne kadar dev akranlarının yanında dikkat çekmese de, elinize aldığınızda içinin boş olmadığını anlamaya başlıyorsunuz. İçinden çıkan dört tane ağaçtan bir tanesi alışıldığı gibi pilot kabini camlarının olduğu ağaç, biri antenlerin bulunduğu ağaç, diğer ikisi de ana parçaların bulunduğu ağaçlar. Bunların yanında on iki sayfadan oluşan bir yapım kılavuzu (on ikinci sayfası boş ama!) ve göze hoş görünen bir çıkartma seti de kitin içinde. Unutmadan, kılavuza ek olarak bir de �aman cıs, elinizi ayağınızı kesmeyin, boyaları içmeyin, �n� yaşından küçük çocuğa vermeyin� içerikli bir sayfa çıkıyor, çıkmasıyla çöpü boylaması bir oluyor.
Son sayfası boş olan yapım kılavuzu son derece ayrıntılı olarak montajı anlatmanın yanı sıra yüzeysel bir tarihi ve teknik bilgi veriyor, ayrıca iki ayrı alt modele ait boyama ve çıkartma şemalarını da sunuyor. Bu iki alt model şunlar:
FW-190 A-8/R-11 gece avcısı (Antenli falan, olaylı, hoş bi edevat)
FW-190 A-8 (Antensiz falan, olaysız, ama aynı hoşlukta, artı anteni kırıldı derdi olmayan başka bir edevat)
Montaj sırasında hangi alternatif model için nereye ne yapacağınızı gösteren çizimleri çözmeyi başardıktan sonra hiçbir zorluğu olmayan bir anlatımı var.
Çıkartmalar oldukça ince, naylonu baskı kenarlarından fazla taşmayor. Hassas bir biçimde basılmış olsa da ince yazılarda bulanma hissediliyor. Bunun model üzerindeki etkisi çok fazla olmayabilir, henüz yapmadığım için bilmiyorum, ama bundan çok daha net yazılar görmüş olan gözlerim biraz yadırgadı bu durumu.
Parçaların olduğu ağaçları elinize aldığınızda sert plastiğin verdiği güzel duyguyu hissedebiliyorsunuz. Gövde ve kanat parçalarındaki uçak maketine yakışır parlaklık ve kesinlikle abartıya kaçılmadan içe verilmiş panel detayları ve dışa verilmiş menteşe vb. detayları ile büyülenmek üzereyken parçaların kenarlarından fışkıran kalıp arası izleri (flash) dikkatinizi çekiyor... Öyle fena kalıp arası izleri var ki, yaparken iz temizleyim derken parça doğramaktan korkuyorum. Resimlerdeki yakın çekim motor soğutma fanı, demek istediğim şeyi net bir biçimde gösteriyor, ki bunun iniş takımı çubuklarında da bolca bulunması bir felaket... Ancak dediğim gibi, yüzey detaylarına tam not vermek mümkün.
Camlar... Ah o camlar...
PM Model�den sonra ilk kez pilot kabini camı açık yapılamayan bir model görüyorum... Kabin camının takılı olduğu, gövde renginde olan parça, gövdeyle bitişik yapılmış ve sadece ve sadece cam bölümü ayrı verilmiş... Bu parça ve ön cam, sanki Eti Puf paketinin kalınından yapılmışçasına kalın ve bulanık... Pilot kabinine resimde görülen ön paneli veren bir firmanın cam için açılabilir bir alternatif sunmayışı ve verdiği camın da buz gibi bulanık oluşu anlaşılır şey değil... Bunun dışında camda ciddi bir tarihsel ya da belgesel hassasiyet sorunu var gibi geliyor... Camın arka çizgisinin eğimi biraz fala gibi, sanki daha dik durması gerekiyor gibi. Bunların sonucunda Korhan Özalpagut�un yedek parça stoğundan bana gönderdiği Academy Fw-190 pilot kabini camları Revell�inkilerin yerini tutacak (Korhan Özalpagut�a teşekkürlerimi sunarım). Bunun için bir miktar ameliyat edilecek sevgili Revell, gövdeye bitişik kabin kapak parçası doğranacak.
Sonuç olarak genelde muhteşem bir kit. Abartılmamış ve hassas yapılmış detayları, iyi malzeme kalitesi gibi önemli konularda üst basamaklara yerleşebilecek olan bu model, kalıp arası izlerinin çokluğu ve pilot kabini camının açık yapılamaması, camın buanıklığı ve camın ölçü ve biçimlerindeki tutarsızlık nedeniyle tam not alamıyor. Yine de fiyatına göre en üst basamaklarda durduğunu söyleyip satın almak isteyenlere şiddetle almalarını öneriyorum.
Çağın
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder