1933�te başlayan Einheits-Diesel 2,5 tonluk kamyon araştırma ve üretim programlarının MAN, Henschel ve Humbold-Deutz�un katılımıyla geliştirilen 6 silindirli, 80 hp Hwa 526D motorlu ve altı çekişli dizel motora sahipti. 1937 ila 1940 arasında gerçekleştirilen üretimi boyunca bir çok firma tarafından. 12.000�e yakın üretildi. Bundan sonra üretim daha az maliyetli diğer benzer işlevli araçlara yönlendirildi.
Kfz.68 Radyo-Arabası, bu programın sahra iletişim aracıydı ve Fu 11 radyo ekipmanı ile donatılmıştı. İkinci Dünya Savaşı�nın ilk yarısında cephelerde, piyade, panzer ve motorize birlikler ile diğer ünitelerde kullanıldı. Bir çok Alman kurmay aracı savaşın ilk zamanlarında bu araçlara çevrildiler ve bu araçlar Wehrmacht, SS ve Luftwaffe birliklerinde Kuzey Afrika�dan Doğu Cephesi�ne kadar tüm cephelerde haberleşme aracı görev yaptılar. 1943�ten itibaren daha modern ve karmaşık modellerle değiştirildiler.
Geniş olarak kullanılmış, ancak maketi plastik-enjeksiyon olarak üretilmemiş bir çok 1/72 ölçek Alman aracını üreten Çek menşeli MAC Distribution firması, 72047 üretim koduyla Kfz.68 Radyo-Arabası üretmiş. Kutunun içinden eski Doğu Avrupa firmalarında karşılaşılan düşük plastik kalitesinin tam tersine kaliteli bir plastiğe sahip, detayı yerinde bir kit çıkıyor. Aracın dingilleri metal olarak verilmiş. Çıkartmaları Hasegawa�nınkileri andırıyor. Kitin prospektüsünden anlaşıldığına göre kasanın içindeki ekipman da unutulmamış. Tunus 1942, Doğu Cephesi 1944 ve Macaristan 1945 olarak üç farklı boyama şeması göze çarpıyor.
$10 civarında fiyatı olan ve platik-enjeksiyonda alternatifi de olmayan Einheits-Diesel Kfz.68, ilk izlenimlere göre başarılı olup, almaya değer gözüküyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder